Kronolojik Tarihçe

2018 Yılı

2018 yılı bir önceki yılsonunda ilan edildiği gibi ‘Eğitim Yılı’ olarak sürmüştür.

Her yıl personele verilen eğitimler daha sıklaştırılarak sürdürülmüştür. Yıl içerisinde personelimize katılan özel halk otobüsleri de verilen eğitimlere dahil edilmiştir. Farklı konularda değişik uzmanlar tarafından verilen eğitimler 2018’de diğer yıllardan farklı olarak sertifikalandırılmışlardır. Eğitime katılan-ki her personelin katılma zorunluluğu vardır- tüm personele sertifika verilerek verilen eğitimler belgelendirilmişlerdir.

 

Kaza Oranında %48 Düşüş Sağlandı

Verilen eğitimler her yıl yaptırdığımız ankete yansımış; önceki yıllara göre personelimizin karıştığı kaza oranında %48 düşüş sağlandığı sonucuna varılmıştır.

 

HES Projesi Başlatıldı

Malatya Büyükşehir Belediyesi tarafından yıl içerisinde temeli atılan ve kurulumu şirketimiz tarafından takip edilen Kuyuönü HES projesi çalışmaları devam etmiştir. Tamamlandığı zaman 2.2 megawat enerji üretecek olan Kuyuönü HES projesinde su toplama havuzu tamamlanarak su dağıtım kanallarının çalışmalarında son yaklaşılmıştır.

 

Araçlarda Temizlik

Müşteri memnuniyetini önceleyen kurumumuz, yolcularını daha temiz ve daha hijyenik bir ortamda taşımak için araçlarda günlük temizliğin yanı sıra detaylı temizlik yapmayı da sürdürmüştür.

 

Malatya Bisiklet Sistemi

Çevreci projeleri hayata geçirerek insanların spor yapmalarını yaygınlaştırmak amacıyla hayata geçirilen Malatya Bisiklet Sisteminin işletilmesi ve takibi yapılmıştır

Verilen eğitimlere katılan personele katılım dertifikaları verilerek eğitimler belgelendirildi.

2017 Yılı

2017 yılı büyük oranda minibüslerin halk otobüsüne dönüşüm ve bisiklet sisteminin hayata geçirilmesiyle geçmiştir.

Şirketimiz tarafından, genişleyen hizmet ağını kontrol altında tutmak, seferlerdeki araçların ve şoförlerin takibini yapmak, hatlarda yaşanabilecek sıkışıklıklara anında müdahale edebilmek amacıyla Kontrol Merkezi kurulmuştur.

 

KİOSK Dönemi Başladı

Akıllı kartında bakiyesi biten yolcularımız, bankamatik mantığıyla çalışan KİOSK’lardan gerekli işlemleri yaparak kartlarındaki bakiyeyi öğrenebilir veya diledikleri kadar bakiye yükleyebilirler. Ayrıca hem Malatya Kart hem de iki binişlik bilet alabileceklerdir.

 

Eğitimler Aralıksız Sürüyor

Şirket personelimize riskleri en aza indirmek, tehlikeleri bertaraf edebilmek için güvenli çalışma ortamlarının sağlanmasının önemine vurgu yapılan ‘İş Güvenliği’ eğitimi verilmiştir.

Ayrıca en etkili müdahalenin zamanında ve bilinçli olarak yapılan müdahale olduğundan yola çıkarak toplumun içerisinde aktif olarak görev alan, toplu taşıma hizmeti yürüten personelimize en hayati konu olan ‘İlk Yardım’ eğitimi,  

Uygulamalı olarak yapılan sunumlarla ‘Öfkenin Kontrolü ve İnsan İlişkileri’ eğitimi,

Trafiği en yoğun işgal eden kurumlar arasında sayılan toplu taşımacılardan olan kurumumuzun şoförlerine ‘Araçlarını Sabır Vitesine Takmaları’ için ‘Toplu Taşıma Sürücüleri İçin Trafik Eğitimi’

‘Güvenli ve Verimli Sürüş Teknikleri’ eğitimi gibi farklı konularda belli periyotlar halinde alanında uzman eğitimciler nezaretinde seminerler verilmiştir.

 

Malatya Bisiklet Sistemi Başladı

Şehir Merkezlerindeki betonlaşmayla birlikte meydana gelen trafik yoğunluğu, insanların doğal ortam özlemini artırırken, Malatya Büyükşehir Belediyesi insanlara doğal bir ortamda bisiklet sürme keyfini yaşatacak bisiklet sistemi hayata geçirilmiştir.

 

Halk Otobüsleri Filomuza Katıldı

Büyükşehir ile birlikte Malatya genelinde yaşanan değişim dönüşüm çalışmaları, ulaşım planlamasında önemli bir yer tutan minibüslerin otobüslere dönüştürülmesiyle devam etmiştir.

Daha önce kırsal ilçelerde taşımacılık yapan D4'leri "J" plakasına dönüşürken şehir merkezinde toplu taşıma yapan minibüslerin Özel Halk Otobüsüne dönüştürülmesi projesi de yıl içerisinde hayata geçirilmiştir.

 

Yeni Hatlar Açıldı

2017’de bir dizi önlem alan MOTAŞ, yolcu yoğunluğunun oluştuğu bölgelerin sefer aralıklarını yeniden düzenlerken talepler doğrultusunda yeni hatlar da açılmıştır.

 

Trambüs Seferleri ÖZSAN Kavşağına Uzatıldı

Malatya’da toplu taşımaya nefes aldıran, yolcularda büyük memnuniyet yaratan Trambüs Sistemi ÖZSAN Sanayi Sitesi Kavşağı’na kadar uzatıldı.

2016 ve 2017’de alınan araçlarla birlikte toplam 22 trambüsle toplu taşıma sürdürülmeye başlanmıştır.

Devreye alındığı günden itibaren büyük bir teveccühle kullanılan ve geri bildirimlerin tamamına yakınında memnuniyet gözlemlediğimiz trambüs sistemini biraz daha uzatarak ÖZSAN Sanayi Sitesi Kavşağından dönüşü sağlanmıştır.

Söz konusu bölgeye katener hattı çekmeden araçların üzerindeki batarya ile bölgenin ulaşımı sağlanmıştır.

 

10 Adet Otobüs Alındı

Ulaşımın daha rahat ve sağlıklı bir şekilde gerçekleştirilmesi için büyük bir çalışma içerisine girilmiştir. Bu kapsamda ilçeler, yakın mahalleler ve yolcu yoğunluğu az olan bölgelerde kullanılmak üzere 10 adet küçük otobüs alınmıştır.

Bayanlara Pozitif Ayrımcılık

Malatya genelinde hayata geçirilen uygulama ile saat 22.00’den sonra Büyükşehir Belediyesi’nin toplu ulaşım araçlarını kullanan kadın yolcular, durak zorunluluğu aranmaksızın sıkıntı oluşmayacak her noktada inebileceklerdir.

 

2016 Yılı

Toplu taşıma araçlarını kullanma kolaylığı getirmek için yıl içerisinde birçok değişiklik yapılmış ve farklı yenilikler hayata geçirilmiştir. Toplu taşımada kullanılan akıllı kartlara erişim ve bu kartlara bakiye yükleme kolaylaştırılmıştır.

Yıl içerisinde Kart Danışma Merkezini yol üzerinden alarak daha kullanışlı daha ferah ve banka usulüyle çalışılabilecek bir ortama; yeni yerine taşınmıştır.

Yolcularımıza kolaylık olsun diye akıllı ve kişiselleştirilmiş kartlara yönelik bazı adımlar atılmıştır. Kart başvurularında tüm işlemlerin internet üzerinden yapılabilmesi sağlanmıştır. Tüm başvurularda kart sahibinin fotoğrafı Kart Danışma Merkezinde çekilerek halkımızın bu sorunu ortadan kaldırılmıştır. Ayrıca kart başvurularında 17 yaş altı öğrencilerden belge istenmesine son verilmiştir.

Web üzerinden akıllı kartlara bakiye yükleme sistemine geçilmiştir. Ayrıca şehrin değişik bölgelerine yerleştirilen bankamatik mantığıyla çalışan kiosklardan akıllı kartlara bakiye yükleme imkanı sağlanmıştır.

Genişleyen hizmet ağımızı kontrol altında tutmak, araç takibi, personel bilgilendirme ve haberleşme için 7/24 hizmet verebilecek Çağrı ve Kontrol Merkezi kurulmuştur.

Duraklarımızdaki tüm kamera altyapısı yenilenmiştir. Ana duraklara bilgilendirme ekranları konularak yolcunun gideceği yere daha rahat ve sorunsuz gitmesi sağlanmıştır.

Toplu taşımada dönüşüm projesini sürdürerek şehir içinde dönüşümlü çalışacak bazı hatlar özel halk otobüslerine kiralanmıştır.

Personel eğitimleri artarak devam etmiştir.

Trambüs Sisteminde başlattığımız ücretsiz internet erişimini otobüslerde de hayata geçirilmiştir.

Şirketimizin eksiklerini test etmek için, gözümüzden kaçan ve halkın talep ettiği gelişmeleri tespit edebilmek için anket çalışması başlatılmıştır. Alınan sonuçlara göre atılacak adımlar ve hayata geçirilecek projeler belirlenmiştir.

2015 Yılı

2015 yılı Malatya için Trambüs yılı olmuştur.

Farklı alanlarda faaliyetlerimiz sürdüyse de 2015 yılı büyük oranda Trambüs Sisteminin hayata geçirilmesi, test ve işletme esnasında tespit edilen eksikliklerin giderilmesi ve halka tanıtılması ile geçmiştir. Türkiye’de ilk olarak Malatya’da hayata geçirilen sistemin oturtulması, sağlıklı bir şekilde toplu taşımayı yürütebilmesi için tüm plan ve programlar eksiksiz işletilmiştir. Ayrıca Trambüs araçlarının bakım ve onarımı için Trambüs Bakım ve Kontrol Merkezi yapılarak hizmete sunulmuştur.

Bunun yanında otobüs işletmesinde ve personel eğitimi gibi konularda da mesafe kaydedilmiştir.

Bu gelişmelerden biri de kalite alanında gerçekleşmiştir. Yıllardır büyük bir başarı ile devam ettirdiğimiz toplu taşıma hizmetinin kalitesi yıl içerisinde belgelenmiştir. ISO 9001, ISO 14001, OHSAS 18001 kalite belgelerine uygun görülen toplu taşıma hizmetimize söz konusu belgeler verilmiştir.

Toplu taşıma ile ilgili yurtiçi ve yurtdışında gerçekleştirilen tüm çalıştaylara katılarak sektörün sorunları işin uzmanlarıyla istişare edilmiştir.

Bu çalıştaylardan biri olan “Trambüs Çalıştayı” Malatya’da gerçekleştirilmiştir. 15 ülkeden 40 belediyenin ve Türkiye’den 150 belediyeden toplu ulaşım yetkililerinin katılımıyla gerçekleştirilen çalıştaya şirketimiz ev sahipliği yapmıştır.

‘Malatya Trambüs’ projemiz “Transist 2015 Sürdürülebilirlik Proje Ödülü”ne layık görülmüştür.

Toplu taşımada dönüşüm projesi kapsamında bazı hatlarımızın işletmesi özel halk otobüslerine kiralanmıştır.

Daha konforlu araçlarla yolcularımızı taşımak için otobüs filomuza yıl içerisinde14 yeni araç alınmıştır.

Trambüslerde ücretsiz internet hizmeti verilmeye başlanmıştır.

İkinci el otomobillerin alım satımı için Açık Oto Pazarı şirketimizin bünyesinde hizmete açılmıştır.

2014 Yılı

Malatya’nın şehir planlamasına uygun, kent içi trafik akışına katkı sağlayacak; sokaklarına, caddelerine nefes aldıracak toplu ulaşım projeleri geliştiren şirketimiz, yıl içerisinde bu konuya yoğunlaşmıştır. Trafik akışının yanında çevreye en az zarar verecek projeleri hayata geçirmeye gayret edilmiştir.

Şehir içi trafiğini rahatlatmak için başlatılan “Son Durak” uygulamasının yanı sıra bazı hatlar da birleştirilmiştir.

Araçlarımızın gitmediği bazı bölgelere yeni hatlar açılarak seferler düzenlenmiştir.

Toplu taşıma giderlerinin azaltılması, daha ekonomik, çevre dostu ve daha konforlu araçlarla toplu taşımayı yürütmek için farklı arayışlara girilmiştir. Bu kapsamda yeni nesil araçlar Malatya’ya getirilerek test edilmiştir. Büyük çoğunluğu doğalgazlı olan araçların denendiği testlerin sonucunda ilimizin coğrafi yapısı nedeniyle tercih edilmemişlerdir.

Toplu taşımada sürekli bir arayış içerisinde olan şirketimiz, test ettiği araçların içerisinden yerli yapımı olan Trambüs araçları da 2014 yılında Malatya’ya getirilerek test edilmiş ve basın yoluyla halkımıza tanıtılmıştır.

Daha önce yol kenarlarında bulunan ana duraklar, daha geniş, daha kullanışlı ve daha uygun mekânlara taşınarak yolcu için bekleme alanları oluşturulmuştur.

Tüm yıllarda olduğu gibi 2014 yılında da personel eğitimine hız verilmiştir. Farklı konularda alanında uzman eğitimciler davet edilerek personelimize eğitimler verilmiştir.

 

2013

2013 yılı teknoloji yılı olmuştur.

Nüfus artışı ve sanayileşmeyle birlikte işgücünün artışı, üniversiteye eklenen yeni bölümlerle birlikte Malatya cazibe merkezi bir kent olmuştur. Bunun sonucunda toplu ulaşım hizmetinin gerekliliği daha bir hissedilmeye başlanmıştır. TOKİ ve özel teşebbüslerin konut yapımına hız vermesi sonucunda yeni yerleşim alanları ortaya çıkmış ve kurum olarak tüm bu sosyal olguları değerlendirip toplu ulaşım programları ve planlamaları yapılmıştır. Konut teslim tarihlerine odaklı yapılan ulaşım çalışmalarında yıl içerisinde yeni hatlar çizilmiş ve yeni güzergâhlar belirlenmiştir. Buna bağlı olarak bu yeni yerleşim alanlarına açılan hatlarda çalışacak toplu taşıma araçlarının teminine gidilmiştir.

Akıllı sistemlerin alt yapı desteğini kullanarak araçların her türlü bilgisine online erişim imkanı sağlayacak altyapı hazırlanmıştır.

Mobil uygulama hayata geçirilmiştir. Bu uygulamayla yetkili bayi ve kart merkezleri, bakiye sorgulama, ücret tarifesi, otobüsüm hangi durakta gibi bilgilere ulaşılabilecektir.

Engelli vatandaşlarımız, şoförlerimiz ve engellilerin sorunları ile birebir muhatap olan sivil toplum kuruluşları temsilcileri ile bir araya gelerek şehir içindeki ulaşımda engelli sorunlarını konuşup, çözüme kavuşturmak amacıyla paneller düzenlenmiştir.

Otobüs içindeki yolcuların hangi durakta olduklarını sesli olarak uyaran araç içi sesli ve görsel bilgilendirme sistemi hayata geçirilmiştir.

Kurumumuza bağlı, iç ve dış birimlerde güvenlik kamera noktası ile kurulacak yeni yerler için media sunucu sistemi kurulmuştur. Böylece tüm birimlerin bir yerden yönetimini sağlanmıştır.

2012 Yılı

2012 yılı akıllı sistemlere ve değişen teknolojilere entegrasyon yılı niteliğinde olmuştur.

2011 yılında hayata geçirilen Akıllı Bilet Yönetim Sistemi ile akıllı durak, yolcu bilgilendirme, araç içerisinde durakların anons edilmesi, durakların LCD monitörlerde gösterilmesi, güzergâh panelleri ve aktarmalı otobüs sistemi gibi teknolojik kolaylıklar sağlanmış ve 2012 yılında bu sistem ile ilgili tüm pürüzler giderilerek sistem yerleştirilmiştir.  Akıllı Bilet Sistemi ve entegre sistemler aracılığıyla 2012 yılına gelindiğinde artık sadece toplu taşımacılık hizmeti deği;l bunun yanında konfor, güvenlik, erişilebilirlik, kolay, hızlı ve sürdürülebilir ulaşım gibi ulaştırma kriterleri de hayat bulmuştur.

2011 yılında verilen hizmet içi eğitimlerin dokümanları bir araya getirilerek “Eğitim Rehberi” adıyla çalışanlara kaynak niteliğinde bir kitap hazırlanmıştır. 2012 yılında da hizmet içi eğitim seminerlerine devam edilerek nitelikli bir çalışan kadrosuna ulaşma amacı hedeflenmiştir.

2011 Yılı

2011 yılı akıllı sistemlerle hizmet sunma, ulaşım ağlarının genişletilmesi, araç alımları, sürdürülebilir projelerin hayata geçirilmesi ve eğitim alanında yapılan organizasyonlar yönüyle devrim niteliğinde bir yıl olmuştur.

Alınan yeni nesil sıfır araçlarla filomuz güçlendirilmiş ve değişen dünya standartlarına uyum sağlanmıştır. Kentimizin mücavir alanı içinde olmayıp merkezimize yakın yerleşim yerleri ile mücavir alan içerisinde bulunup konutlaşmanın artmasıyla birlikte nüfus olarak büyüyen yeni yerleşim yerlerine hizmet sunulması amacıyla ulaşım ağımız 2011 yılında diğer yıllara nazaran çok daha fazla genişletilmiştir.

Genişleyen ulaşım ağımıza oranla filomuzda meydana gelen araç ihtiyacının karşılanmasına yönelik olarak yeni nesil araç alımları yapılarak filomuz güçlendirilmiştir.

Yıl içerisinde hayata geçirilen akıllı bilet sistemi sayesinde hangi yolcunun aracımıza nerede bindiği, hangi hatta ne kadar yolcu taşındığı, hangi saat aralığında yolcu potansiyelinin yüksek olduğu gibi birçok istatistikî bilgiye kolaylıkla erişim imkânı sağlanmaktadır. Kolay raporlama imkânı sayesinde hangi hatta ve hangi duraklarda ne kadar yolcu taşındığını, saat bazında yolcu oranlarının nasıl olduğunu raporlayabiliyor ve bu raporlar ışığında söz konusu hatlara ya da durakta kaç otobüs çalıştırılması gerektiğini tespit edebiliyoruz. Artık hat optimizasyonları göreceli bilgilerden kurtarılarak sadece istatistikî veriler göz önüne alınarak yapılmaya başlanmıştır. Söz konusu istatistikî verilere erişim kolaylığı kentimizde sunulan ulaşım hizmetinin kalitesini arttırmayı ve ulaşım standartlarını vatandaşlarımıza yakışır niteliğe ulaştırmayı sağlamıştır.

2011 yılında hayata geçirilen bir diğer uygulama ise aktarma sistemidir. Daha önceleri şehrin neredeyse tamamını dolaşan hatlarımızın hat uzunlukları kısaltılarak sefer sürelerinin azaltılması ve sefer sayılarının arttırılması sağlanmıştır. Vatandaşlarımızın daha az ücretle daha fazla seyahat etmesi amacıyla da bir saat içerisindeki ikinci binişleri ücretsiz yapılmıştır.

2011 yılında her ay hizmet içi eğitim organizasyonları düzenlenerek nitelikli bir çalışan kadrosuna ulaşmayı hedefleyen şirketimiz, eğitim alanında bir ilki gerçekleştirerek sadece çalışanlarına değil, personel ailelerine yönelik eğitimler de düzenlenmiştir. Hayata geçirilen sosyal sorumluluk projeleri kentimizdeki ulaşım algısının değişmesine yönelik katkı sağlamıştır.

Kentimizde toplu taşıma kültürünün oluşturulması amacıyla atılan adımlardan biri de ilköğretim öğrencilerine yönelik hazırlanan “Toplu Taşımada Bilinmesi Gerekenler” adlı kitapçık okullarda dağıtılmış, düzenlenen seminerle öğrencilere tanıtılmıştır.

2010 Yılı

2010 yılı kentimizdeki ulaşımın değişim ve dönüşümlerinin planlandığı ve uygulanması için gereken adımların atıldığı bir yıl niteliğindedir.

Büyüyen, gelişen ve nüfus potansiyeli her geçen gün artan Malatya ulaşımı için kalıcı projelerin yapılması ve bu projelerin sürdürülebilir nitelikte olması neredeyse bir zorunluluk halini almıştı. Bu amaçla ilk olarak filo güçlendirilmesi yoluna gidilmiştir. Böylece yeni nesil sıfır araçlar alınarak, eski model araçların filodan düşürülmesi gündeme gelmiştir. Yeni nesil araçların alınmasının yanında henüz kullanımda olan ve bakıma ihtiyacı olan araçların bir kısmı da revizyondan geçirilerek daha iyi hizmet verebilecek hale getirilmiştir.

Filomuza katılan yeni nesil araçlar engelli erişimine uygun, yeni nesil donanımların olduğu, klimalı, alçak tabanlı, tam otomatik, konforlu ve son derece güvenli araçlardır.

Mevcutta kullanılan ücret toplama sistemi, yolcu verileri dışında raporlama imkânı sunmuyordu. Değişen dünya teknolojileri her türlü raporlama imkânı sunarken kurumumuzun bundan mahrum kalması düşünülemezdi. Dünyadaki bu yeni trend olan “Akıllı Bilet Sistemi” büyük kentlerde ve ülkemizde kısa sürede yaygınlaşmaya başlamıştır. Mevcut sistemimizdeki istatistikî veri analizi yetersizliği bizi yeni sistem arayışına yönlendirmiştir. Bu amaçla 2010 yılında akıllı sistemler ile ilgili fizibilite çalışmaları yapılmış ve olası değişikliğin sağlayacağı imkânlar hakkında geniş çaplı araştırmalar yapılmıştır.

Savunma, izin, rapor gibi personel verileri, arıza, yakıt, kazalar, yağ kullanım ömrü gibi araç verileri, demirbaş çeşidi, sayısı gibi zimmet bilgileri ve şikâyetlerin dijital olarak bir veri tabanında kaydedilmesi amacıyla 2010 yılında Otomasyon Sistemi hazırlanmıştır. Otomasyon sistemi sayesinde gerekli görüldüğünde istenilen veriler kolaylıkla alınmaya ve raporlamalar yapılmaya başlanmıştır.

2009 Yılı

2009 yılı mevcut hat optimizasyonlarının niteliğinin irdelendiği, yeni hatların açıldığı, güvenlik ve kontrol amaçlı sistemlerin kullanılmaya başlandığı bir yıl oldu.

Üniversite hattındaki yoğunluğun giderilmesi amacıyla Çevre yolu – Üniversite ve Temelli – Üniversite hatları açılmıştır. Böylece Merkez-Üniversite hattındaki yoğunluk azaltılmıştır.

Güvenlik ve denetim mekanizmasının güçlendirilmesi amacıyla 2009 yılında MOTAŞ idari binasının bulunduğu Otobüs Garajı, Araç Bakım - Onarım Kademesi, şehir merkezindeki Çilesiz ve İstasyon duraklarında belirli noktalara güvenlik kameraları yerleştirilmiştir.

Daha önceleri kurum tarafından verilen biniş kartları ve pasolar matbaada basılarak kurumumuzda sadece PVC kaplaması yapılıyordu. 2009 yılında kurum bünyesinde dijital kart baskı sistemi faaliyete geçirilmiştir. Böylece matbaaya bağımlılık ortadan kaldırılmıştır.

Filomuzdaki eski körüklü otobüslerin problemsiz bir şekilde ve güvenli olarak toplu taşıma hizmeti yürütebilmeleri için revize işlemleri gerçekleştirilmiştir.

2009 yılında kurumumuzca yapılan yeniliklerin en önemlilerinden biri de hizmet ağını genişletmiş olmasıdır. Mücavir alan içinde bulunmayıp şehir merkezine yakın olan Battalgazi ilçesi, Hanımınçiftliği ve Yakınca beldelerinin sınırlarında bulunan bölgelerde de ulaşım hizmeti başlamıştır.

Ayrıca bu yıl içinde hatlarımızın tamamına numaralar verilerek vatandaşlarımızın kolaylıkla kendi bölgesinin aracını tanıyabilmesi ve başkalarına da tanıtabilmesi sağlanmıştır.

2008 Yılı

Filo güçlendirilmesi ve filo denetim faaliyetlerinin dijital ortamda yapılması sağlanmıştır.

Kaliteli hizmet yolunda ilerleme kaydetmek amacıyla 2008 yılında Uydu Takip Sistemi kullanılmaya başlanmıştır. Uydu takip sistemi sayesinde anlık olarak araçların hangi konumda olduğu ve hız durumunu öğrenebilme imkânı sağlanmıştır. Bu sistemle birlikte disiplinli bir filo yönetimi oluşmuş, araç bazında her hareketi kontrol edilebilme olanağı sağlanmıştır.

Hizmet kalitesinin iyileştirilmesi amacıyla ulaşımın vazgeçilmez unsuru olan araç bekleme durakları yenilenmiş ve şehir merkezinde 50 adet yeni cam durak vatandaşlarımızın kullanımına sunulmuştur.

2007 Yılı

Şirketimiz, kuruluşundan beri ilk defa tamamen kendi sermayesi ile 2006 yılında almaya başladığı yeni araç sayısını 2007’de 25 adete çıkarmıştır. Çevreye duyarlı (Euro 2 standartlarına sahip) yeşil motorlu yeni otobüs alımı yapmıştır. Ayrıca FORD Ranger 4x4 çift kabinli kamyonet ve 2001 model Mercedes 403 otobüs almıştır. 

İstanbul’dan sonra ilk olarak, Elektronik ortamda otomatik bilet toplama sistemi olan Akbil’e geçen şehir Malatya olmuş, 2007 yılında öğrenci kâğıt bileti tamamen kaldırılmıştır. Malatya genelindeki bütün öğrenciler Akbil sistemini kullanmaya başlamıştır. Akbilin daha yaygın kullanımı için çalışmalar yapılmıştır.

2007 yılında uydudan araç takip sistemine geçiş için testler yapılmış ve filo kontrolünün kolaylaştırılması amacıyla çalışmalar başlatılmıştır.

2006 yılında sokakta çalışan çocukların topluma kazandırılması çerçevesinde Malatya İl Emniyet Müdürlüğü ve Eczacılar odası ile ortak çalışma yapılarak 39 çocuğa ücretsiz olarak Akbil verilmesi için çalışma başlatılmış olup, 2007 yılı Ocak ayında basına açık bir tören düzenlenerek Akbiller çocuklara teslim edilmiştir.

2006 Yılı

İstanbul’un ardından AKBİL sistemine geçen ilk şehir Malatya… 2006 yılı yeni bir ücret toplama sistemine geçiş yılı olmuştur.

2006 yılında kullanılmaya başlanan Akbil sistemi İstanbul Büyükşehir Belediyesi’ne ait Belbim şirketi tarafından Malatya’da kurulmuştur. Kurulan Akbil sistemi ile ücret toplama işlemi elektronik ortamda yapılmaya başlanmıştır. Akbil sistemi devreye alındıktan sonra yıl içerisinde yolcularımızın % 35’e yakını Akbil kullanmaya başlamıştır.

2006 yılında sokakta çalışan çocukların topluma kazandırılması çerçevesinde Malatya İl Emniyet Müdürlüğü ve Eczacılar Odası ile ortak çalışma yapılarak ihtiyaç sahibi çocuklara ücretsiz olarak Akbil dağıtılmıştır.

Şirketimiz, kuruluşundan beri ilk defa tamamen kendi sermayesi ile 2006 yılında yeni araç alımı yapmıştır.

2005 Yılı

Diğer faaliyet alanlarımız olan Köy – İlçe ve Kamyon garajlarımızın çalışma düzenlerinin sağlanması ve daha etkin şekilde kullanılabilmesi için girişimlerin yapıldığı bir yıl niteliğindedir.

2006 yılında şirketimiz tarafından Malatya Belediyesi’nden kiralanan Köy – İlçe Terminalinde 34 adet yazıhanemiz kiraya verilmiştir.. Köy – İlçe yazıhanelerinin söz konusu terminalde toplanarak daha düzenli hareket edebilmeleri sağlanmıştır.

2003 yılında şirketimiz tarafından kiralanan, Nakliyatçılar sitesinde bulunan Kamyon Garajının düzenlenmesi ile şehir içinde düzensiz park eden ve çevre kirliliğine yol açan kamyonların Kamyon Garajına yönlendirilmesi için gereken düzenlemeler yapılmıştır.

2004 Yılı

2004 yılı yönetimsel alanda düzenlemelerin yapıldığı bir yıldır.

2004 yılında araçlarımızın daha iyi hizmet verebilmesi için, bakım – onarım ve tamir işlerinin daha hızlı gerçekleştirilebilmesi için kademe personelimizin çalışma saatlerinde düzenlemeler yapılmıştır. Kademe personelimiz vardiyalı çalışmaya başlamıştır. Böylece sabah 06:00’da başlayan hizmet, gece 02:00’ye kadar kesintisiz sürdürülmüştür.

Temel prensibi yolcu memnuniyeti, vatandaşın can ve mal güvenliği olan şirketimiz, her alanda eğitilmiş personeli ile her gün daha güzel hizmet sunma gayreti içindedir.

2004 yılında düzenli olarak yapılan Yönetim Kurulu toplantılarında şirketimizin başarısı ve daha verimli çalışması için yerinde ve zamanında kararlar alınarak uygulamaya konulmuştur.

2003 Yılı

Her yıl biraz daha gelişen, araç filosuna yeni araçlar katan ve hizmet ağını gün geçtikçe genişleten şirketimiz, 2003 yılında şoförlerine farklı tarihlerde konusunda uzman eğitimciler tarafından  “Halkla İlişkiler ve Genel Trafik Kuralları” konularında seminerler vermeye başladı. Verilen seminerlerle çalışanların işlerine daha iyi adapte olmaları, vatandaşlarla iletişimlerinde daha itinalı davranabilmeleri ve trafik kuralarına uyarak hem kendi güvenliği hem araç içindeki yolcuların güvenliğini, hem de trafikteki diğer araçların güvenliği noktasında mesafe kaydetmişlerdir.

1999 Yılı

25.09.1998 tarihinde kurulan MOTAŞ A.Ş. 20.12.1999 tarihinde faaliyetlerine başlamıştır. Hissesinin büyük oranda Malatya Belediyesi’ne ait olan şirketimiz Malatya ilinin şehir içi toplu ulaşım hizmetini üstlenmiştir. 1999 yılında 52 araçla hizmete başlayan MOTAŞ’ın yıl itibariyle filosunda 45 adet Mercedes marka 12 metrelik ve 7 adet körüklü otobüs bulunuyordu.