BAŞVURU İŞLEMLERİ
- Başvuru işlemlerinde Malatya Kart Danışma Merkezine vermiş olduğunuz evrak ve kimlik bilgileri eksiksiz olmalıdır.
Belirtilen şartları sağlamayan müşterilerimizin Başvuru Talepleri değerlendirilmeyecektir.
- İndirimli veya Ücretsiz kart taleplerinde istenilen evrakların kesinlikle tamamlanması gerekmektedir. ( İstenilen evrakları KART ÇEŞİTLERİMİZ sayfasından öğrenebilirsiniz. )
- 65 Yaş Kartları sadece 65 yaşını gün ve ay olarak doldurmuş müşterilerimize verilmektedir.
VİZE İŞLEMLERİ
- Süreli kartlarda her yıl vize işlemi yapılması zorunludur.
- Vize işlemi yapılmayan İndirimli, Ücretsiz veya Engelli kartlar ile biniş işlemi normal tarife üzerinden gerçekleştirilir.
- Tam(Sivil) Kart ve Malatya Kart'ta vize işlemi yükümlülüğü yoktur.
- Vize süresi sona eren kartlara abonmanlık işlemi uygulanamamaktadır.
- İnönü Üniversitesi Öğrencileri vize işlemi yaparken Öğrenci Belgesine gerek duyulmamaktadır.
KIRIK KART İŞLEMLERİ
- Kartınızın kırılması durumunda içerisinde bulunan elektronik devre zarar göreceğinden araç içersindeki validatör okuma işlemi yapamamaktadır
- Kart muhafazası kullanıcı sorumluluğunda olduğundan, Kırık Kartı yenileme talebiniz durumunda yıl içerisinde belirlenen Kırık Kart Bedeli tarafınızdan alınacaktır.
YIPRANMIŞ KART İŞLEMLERİ
- Kart üzerindeki kişisel bilgilerinizin ve fotoğrafınızın silinmesi durumunda Kart Yenileme işlemi yapmanız gerekmektedir.
- Kart üzerindeki kişisel bilgilerinizin ve fotoğrafınızın silinmesi durumunda Kartınıza Bakiye Yükleme işlemi yapılamamaktadır.
ARIZALI KART İŞLEMLERİ
- Kullanmış olduğunuz kartlar'da elektronik devre bulunduğundan çeşitli etkisel sebeplerden dolayı arızalanabilmektedir.
- Kartınızın arızalanması durumunda araç içindeki validatöre okutma işlemi ve bakiye yükleme işlemi yapılamamaktadır.
- Kartınız kırılmamış veya yıpranmamış, ancak çalışmıyor ise Malatya Kart Danışma Merkezimize başvurarak Kartınızı ücretsiz olarak yenileyebilirsiniz.
- Kurumsal kart kullanılıyorsa(Polis, Jandarma, Belediye Personelleri, Diğer Kamu Kurum ve Kuruluş Kartları vs.) MOTAŞ Genel Müdürlüğü'ne başvurmaları gerekmektedir.
KAYIP KART İŞLEMLERİ
- Kartın kaybolması durumunda 0.(422) 336 95 01 veya 0422 502 2 502 telefon numaralarına Kayıp Kart Bildirimi yapılması gerekmektedir.
- Kartın kaybolması durumunda bilgi verilmemesi ve başkaları tarafından kullanılırken el konulması durumunda Cezai İşlem Bedeli ödenerek geri alınabilmektedir.
- Kayıp kartınızın durumunu Malatya Kart Danışma Merkezimize başvurarak öğrenebilirsiniz.
KİŞİSELLEŞTİRİLMİŞ KARTLARIN BAŞKALARI TARAFINDAN KULLANILMASI İŞLEMİ
- Kişiselleştirilmiş(SİVİL KART, İNDİRİMLİ KART, ÜCRETSİZ KART ve ENGELLİ KART) kartlar, kişiye özel olduğundan başkaları tarafından kullanılamaz.
- Başkaları tarafından kullanılan(SİVİL KART, İNDİRİMLİ KART, ÜCRETSİZ KART ve ENGELLİ KART) kartlar tespit edildiği takdirde el konulmaktadır. El konulan kartlar MOTAŞ A.Ş. Genel Müdürlüğünde muhafaza edilmektedir.
- Başkaları tarafından kullanılan kartları geri almak için yıl içerisinde belirlenen Cezai İşlem Bedelinin ödenmesi gerekmektedir.
- Başkaları tarafından kullanılan kartları ücret ödemeden geri almak için bir(1) yıl beklemeniz gerekmektedir.(BASIN KARTLARI GERİ VERİLMEZ)
- Başkaları tarafından kullanılan Ücretsiz Kamu Kartları geri verilmemektedir. Bu şekilde işlem gören kart sahipleri sadece Sivil Kart veya Malatya Kart'dan yararlanabilmektedirler.
Malatya Ulaşım Hizmetleri MOTAŞ AŞ
Elektrik ve Elektronik Sistemler Müdürlüğü